Niets zo vermoeiend als met een Maxi-Cosi rondlopen. De Cocobelt verandert zwaar en pijnlijk tillen in comfortabel dragen met gemak. We zett...

De Coco Belt had al veel eerder uitgevonden moeten worden

Niets zo vermoeiend als met een Maxi-Cosi rondlopen. De Cocobelt verandert zwaar en pijnlijk tillen in comfortabel dragen met gemak. We zetten 3 mama's aan het werk met hun loodzware Maxi-Cosi. Benieuwd naar hun ervaringen.


Dagelijks van en naar je auto, naar de oppas, de kinderopvang, je ander(e) kind(eren) naar school brengen en halen, even de winkel binnen lopen, ... Je lieveling ligt dan zalig in de Maxi-Cosi. Maar het is best vermoeiend voor papa en mama om die Maxi-Cosi de hele tijd te dragen. Zo'n gevulde Maxi-Cosi is een héél gewicht!

Manon Corts ervaarde net hetzelfde. Ze werd op 24 oktober 2013 mama van kleine Colin. "Ik was de gelukkigste moeder op aarde, maar ondervond wel een probleem. Colin tillen in een babyautostoeltje vond ik heel erg zwaar en dagelijks liep ik meerdere malen tegen dit probleem aan. Ook op vakantie. Op het vliegveld kwam ik op het idee om een hulpmiddel te bedenken dat het voor elke ouder veel makkelijker zou moeten maken om met je babyautostoeltje te lopen. Er moest een oplossing komen voor mij en voor alle ouders", vertelt ze enthousiast.

Manon werkte het idee verder uit. Het resultaat? De Cocobelt, genoemd naar zoontje Colin Corts. Zwaar en pijnlijk tillen wordt comfortabel dragen met gemak.



De Cocobelt maakte Getest op kinderen erg nieuwsgierig. We zetten 3 mama's aan het werk. Ze kregen een Cocobelt thuisgestuurd om uit te testen.

Barbara, mama van Florian: "Een Maxi-Cosi is een veilig nestje voor onze klein man in de auto, maar helaas een onhandig ding om mee te sleuren. Toen ik op de Facebookpagina van Getest op kinderen de oproep zag om de Cocobelt te testen, schreef ik ons meteen in. Ik was dan ook heel enthousiast toen bleek dat Florian proefkonijn mocht zijn."
Sharon, mama van Nena: "Ik wist dat er een soort draagriemen bestonden, maar van de Cocobelt specifiek had ik nog niet gehoord."
Mirte, mama van Mae: "Ik had de Cocobelt al in de winkel gezien en hij leek me heel handig.


De Cocobelt is verkrijgbaar in 3 kleuren: black, mint en aztec. Sharon was, toen ze de doos opendeed, verrast door de mooie intense kleuren. Mirte koos voor de zwarte, omdat die het best past bij haar bonte Maxi-Cosi hoes. "De kleurtjes zijn prima, maar er mogen nog meer varianten komen van mij." Barbara liep rond met de mint-kleurige versie. "Die past erg mooi bij onze Maxi-Cosi."

Vanaf nu dus geen gedoe meer met het in- of uitklappen van kinderwagens voor die kleine stukjes lopen. Geen vermoeide of pijnlijke armen meer met het dragen van je babyautostoeltje, want je bevestigt de Cocobelt binnen een paar seconden eenvoudig aan het babyautostoeltje en draagt deze vervolgens veilig en comfortabel als een tas over je schouder. Liefdevol bedacht en gedragen! 

Barbara, mama van Florian: "Wij zijn grote fan van draagdoeken en draagzakken en de Maxi-Cosi kan ons iets minder bekoren. Omdat een draagdoek niet veilig is in de auto, en het voor korte uitjes niet zo praktisch is om ons zoontje in/uit de Maxi-Cosi en draagdoek te halen dacht ik dat de Cocobelt misschien de oplossing kon zijn. De handleiding is duidelijk. Het is niet moeilijk de Cocobelt aan de Maxi-Cosi te bevestigen. Je markeert met de bijgeleverde stickers waar de klittenbandstrips geplakt moeten worden. Dan plak je strip op de draagbeugel. Aan de binnenkant van de draagriem zit ook een klittenbandstrip. Deze moet je op de klittenband van je draagbeugel bevestigen, dan verschuift de Cocobelt niet tijdens het wandelen."
Sharon: "De uitleg van de bevestiging was duidelijk, waardoor het vlot ging."

 
Mirte had niet verwacht dat de Cocobelt met klittenband vastgezet moest worden. "Hoe dit beschreven werd in de werkwijze, leek ingewikkelder dan het was. Ik heb daarom ook nog eens het instructiefilmpje op de website bekeken. Je dient een klittenband strip op beugel van Maxi-Cosi aan te brengen. Aan de binnenkant van de Cocobelt zit ook klittenband. Zo blijft hij op zijn plaats. De Cocobelt zelf is er makkelijk met een gesp omheen te doen.




Maar is dat nu gemakkelijk? Zo'n draagriem voor je Maxi-Cosi? Vermijdt de Cocobelt echt vermoeide of pijnlijke armen? En is het bevestigen echt zo eenvoudig?

Barbara: "Voor een korte afstand, bijvoorbeeld om snel een boodschap te doen, is de Cocobelt de perfecte oplossing. Geen pijnlijke armen meer, het gewicht hangt niet meer aan je armen maar wordt deels gedragen door je schouder Geen blauwe plekken meer op mijn benen van het botsen van de Maxi-Cosi, want met de Cocobelt blijft de Maxi-Cosi mooi stabiel hangen. Nog een groot voordeel is dat je je armen vrij hebt, zodat je niet steeds de Maxi-Cosi op de grond moet zetten om iets uit een winkelrek te halen, je portefeuille uit je tas te vissen of de voordeur open te doen. De Cocobelt maakt je Maxi-Cosi niet plots vederlicht, dus voor langere afstanden blijf ik toch fan van de draagzak of draagdoek. Maar voor korte afstanden ben ik helemaal fan van de Cocobelt!"


Sharon: "Het is makkelijk wanneer ik de Maxi-Cosi én meerdere tassen moet dragen. Je hebt wat meer vrijheid van je hand. De Maxi-Cosi lijkt minder te wegen met de riem, waardoor het wel een verlichting lijkt. Wanneer ik enkel de Maxi-Cosi moet dragen gebruik ik de Cocobelt niet. De riem schuift bij mij rap van de schouder, waardoor ik soms sta te prutsen om alles op zijn plaats te houden. Als een vriendin me om raad zou vragen, zou ik haar de mijne eens een dag laten testen en haar zelf een mening laten vormen." Sharon is niet helemaal positief, maar ook niet negatief. De Cocobelt is voor haar geen must, maar wel een handig hebbeding wanneer ze de Maxi-Cosi samen met andere tassen moet transporteren.


Mirte heeft wél een uitgesproken mening. "De Maxi-Cosi draagt heel makkelijk met de Cocobelt. Je doet hem over je schouder en je arm door de Maxi-Cosi beugel. Dan hangt hij mooi horizontaal naast je. Vooral voor mijn armen is het een enorme verlichting. Je draagt het gewicht nu op je schouders. De Maxi-Cosi is nu niet meer zo zwaar om te dragen. Mijn partner gebruikt de Cocobelt nu ook. Hij tilde het Maxi-Cosi gewicht wat makkelijker dan ik, maar heeft wel vaker last van zijn rug. Zo is het dragen voor hem ook aangenamer."


"Ik zou de Cocobelt absoluut aan iedereen aanraden. Dit had al veel eerder uitgevonden moeten worden!" 

De Cocobelt is verkrijgbaar in 3 kleuren: black, mint en aztec én hangt voor 19,95 euro al aan jouw Maxi-Cosi.

Zeul je zelf nog steeds rond met een zware Maxi-Cosi? Dan is er goed nieuws! We mogen van Manon Corts nog één Cocobelt (kleur mint) weggeven. Stel je snel kandidaat en wie weet maken we je véél te zware Maxi-Cosi, samen met Cocobelt, een pak lichter. Reageer op dit bericht of op de Facebookpagina https://www.facebook.com/getestopkinderen. Vermeld je naam en het gewicht van je volle Maxi-Cosi. Een foto van die gevulde Maxi-Cosi erbij is leuk! Reageren kan tot en met maandag 1 februari.

 
Meer weten?
https://www.cocobelt.com/be/

Het product moet afgehaald worden in Borsbeek. Opsturen naar je thuis kan ook. Dan moet je enkel de verzendingskosten betalen. Het product zelf mag je na het testen gewoon bijhouden. Wat vragen we in ruil? Een verslag én foto's.